maandag 16 augustus 2010

Onaangenaam bezoek in de serre...


Na het leuke bezoek van vorige week in de serre, hebben we onaangename gasten die lustig van de tomaatjes in wording smullen... Ondertussen hebben we ontdekt dat het rupsen zijn en gisteren heeft mijn vriendje er al 11 "gevangen" en uit de serre gezwierd, maar bestaan er nog andere -liefst rupsvriendelijke- middeltjes om deze beestjes te verjagen? Ik ben wel fan van vlindertjes, maar de gaten in mijn tomaten vind ik niet zo tof! :-(

5 opmerkingen:

  1. He jakkes! Dat kan ik me goed voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieveheersbeestjes werken niet op rupsen hé, da's enkel voor bladluis. verder dan dat reikt mijn beessiesvriendelijke kennis niet. sorry ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik weet het ook niet, maar begrijp dat dit niet je bedoeling met de tomaatjes was. Hopelijk heb je de serre snel rupsvrij..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, dat is jammer van de tomaten. Ik werk in een tuincentrum aan de kassa en ik heb eens gevraagd wat je het beste kunt doen als je rupsen wilt bestrijden in een biologisch tuintje en volgens mijn collega kun je dan het beste BIO-PYRETREX gebruiken want dat is 100% plantaardig.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh balen zeg! Jammer van je tomaten. Bij ons eten de vogels heel veel op, volgend jaar komt er toch een net.

    BeantwoordenVerwijderen