zondag 28 maart 2010

Chocolade zoentjes!

De daagjes Ardennen waren letterlijk en figuurlijk heerlijk! Donderdag hebben we in Durbuy zelf gegeten. We hebben onze maagjes gevuld met mousse van gerookte forel, dilleroomsaus en toast, filet van forel met paddenstoelen en bieslooksaus en een lekker ijsje.

Vrijdagochtend genoten we op onze kamer (als verrassing voor de jarige!) van een smakelijk ontbijt, om nadien richting Erezée te trekken, meer bepaald naar Chocolatier Defroidmont. Mijn vriendje is namelijk gek op chocolade en het leek me ook wel eens fijn om daar een bezoekje aan te brengen. We kregen uitleg over het ontstaan van het atelier en de winkel, hoe cacao(bonen) verwerkt worden en hoe de pralines en chocoladen figuren gemaakt worden. We mochten ook proeven van de chocolade en truffels en een kijkje nemen in het atelier. Ik wilde er graag een zakje thee kopen, omdat ik niet kon kiezen, stelde mijn vriendje voor om daar een theetje met een stuk chocoladetaart te nuttigen. Hij de ene soort, ik de andere...

De keuze was niet simpel, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de thee met de romantische naam “Bisous du chocolat”. We kochten ook nog een groot stuk chocolade met noten en gedroogde vruchten, een reep pure chocolade met appelsien voor de jarige en een reep zwarte chocolade met frambozenvulling. Op de foto kunnen jullie meegenieten, maar helaas niet van de smaak... Ze zijn njammie! ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten